TÁJÉKOZTATÓ SZEMÉLYES ADAT KEZELÉSÉRŐL
A Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság (székhely: 1980 Budapest, Akácfa utca 15.; cégjegyzékszám: 01-10-043037; levelezési cím: 1980 Budapest, Akácfa utca 15.; telefonszám: +36-1-4616500; e-mail: bkv@bkv.hu; honlap: www.bkv.hu, (a továbbiakban: Adatkezelő 1) és a BKV Panoráma Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 1072 Budapest, Akácfa u. 15.; cégjegyzékszám: 01-09-886420; levelezési cím: 1072 Budapest, Akácfa u. 15.; telefonszám: +36-20-459-9225; e-mail: kalmanzs1@bkv.hu; (a továbbiakban: Adatkezelő 2) (a továbbiakban együtt: Adatkezelők)a balatonfenyvesi üdültetés lebonyolításához kapcsolódóan a személyes adatok kezelését jelen tájékoztatóban (a továbbiakban: Tájékoztató) foglaltak szerint – a 3.4. pontban meghatározottak esetében hozzájárulás alapján – a következők szerint végzik.
Általános információk
Az Adatkezelők kijelentik, hogy a tevékenységükhöz kapcsolódóan megszerzett adatokat a jelen Tájékoztatóban foglaltaknak és a mindenkor hatályos jogszabályoknak megfelelően kezelik.
Az Adatkezelők kijelentik továbbá, hogy az érintettek (azon természetes személyek, akik adatai kezelésre kerülnek) személyes adatait kizárólag a jelen tájékoztatóban meghatározott célokra, a tisztességes és törvényes adatkezelés elvei szerint, a szükséges mértékben és ideig kezelik. Az Adatkezelők biztosítják az adatok pontosságát, teljességét, naprakészségét, valamint azt, hogy az érintettet csak az adatkezelés céljához szükséges ideig lehessen azonosítani.
Adatkezelő 1 és Adatkezelő 2 a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos magyar és európai jogszabályoknak megfelelően, továbbá Adatkezelő 1 az adatvédelmi politikájának (https://www.bkv.hu/hu/adatvedelmi_politika?jid=) eleget téve kezeli, minden esetben megteszik azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, amelyek a megfelelő biztonságos adatkezeléshez szükségesek.
Tájékoztatjuk, hogy a személyes adatok kezelésére különösen a következő hatályos jogszabályok alapján kerül sor:
- a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK Rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 2016/679/EU Rendelet (2016. április 27.) (GDPR), az alábbi linken keresztül érhető el a hatályos szövege: http://eur-lex.europa.eu/legal-
content/EN/TXT/?uri=uriserv:OJ.L_.2016.119.01.0001.01.ENG&toc=OJ:L:2016:119:TOC);
- az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII törvény, az alábbi linken keresztül érhető el a hatályos szövege: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=139257.338504).
1.1 Adatkezelők közösen kezelik:
1.1.1 Adatkezelő 1 és BKV Vasúti Járműjavító Szolgáltató Kft. (a továbbiakban: VJSZ) munkavállalója, nyugdíjasa, valamint a vele együtt üdülő hozzátartozó és egyéb személy esetében:
1.1.1.1 alap személyazonosító adatok;
1.1.1.2 elérhetőségek (annak esetében, aki az érintettek közül a kapcsolattartáshoz megadja);
1.1.1.3 üdülés időtartama, kedvezményre való jogosultság;
1.1.1.4 étkezésre, elhelyezésre vonatkozó adatok, adott esetben: speciális étrend, speciális elhelyezés;
1.1.1.5 adott esetben: kerekesszékes elhelyezés.
1.1.2 Adatkezelő 1 munkavállalója esetében:
1.1.2.1 adott esetben: szociális üdülés, „nagycsaládos” minőség.
1.2 Adatkezelő 1 önállóan kezeli:
1.2.1.1 Adatkezelő 1 munkavállalója esetében: munkavállalói státusz, HR azonosító, „U” jelű utazási igazolvány száma, szociális üdülés támogatása esetében: jövedelmi adatok (utolsó 3 havi - összes munkaviszonyra vonatkozó - munkáltatói nettó jövedelemigazolás, családi pótlék, GYES, GYED, tartásdíjban részesülés), nagycsaládos kedvezmény esetében: gyermekek száma;
1.2.1.2 VJSZ munkavállalója esetében: munkavállalói státusz.
1.2.2.1 Adatkezelő 1 nyugdíjasa esetében: „BKV Zrt. nyugdíjasa” státusz, korábbi HR azonosító, „U” jelű utazási igazolvány vagy BKV Zrt. által kiállított nyugdíjas igazolvány száma, illetve azok hiányában korábbi szolgálati hely megnevezése;
1.2.2.2 VJSZ nyugdíjasa esetében „VJSZ nyugdíjasa” státusz.
1.2.3 Adatkezelő 1 és VJSZ munkavállalójával, nyugdíjasával együtt üdülő hozzátartozó esetében: hozzátartozói minőség, adott esetben: „U” jelű utazási igazolvány száma, iskolalátogatási adatok.
1.3 Adatkezelő 2 önállóan kezeli:
1.3.1 Adatkezelő 1 és VJSZ munkavállalója, nyugdíjasa, valamint a vele együtt üdülő hozzátartozó és egyéb személy esetében:
a) üdülés időtartama;
b) adott esetben: bankszámlaszám.
a) 1.1.1.1 esetében: azonosítás;
b) 1.1.1.2 esetében: kapcsolattartás;
c) 1.2.1., 1.2.2. és 1.2.3. esetében: jogosultság-ellenőrzés;
d) 1.1.1.3, 1.1.1.5, 1.1.2.1 és 1.3.1.b) esetében: szolgáltatásnyújtás;
e) 1.1.1.4 esetében: szolgáltatás meghatározása;
f) 1.3.1.a) esetében: idegenforgalmi adófizetési kötelezettség teljesítése;
g) 1.3.1.b) esetében: számlák kiállítása, kezelése. Adatkezelő 2 a számlák kiállítása és kezelése tekintetében Adatkezelő 1-et Adatfeldolgozóként veszi igénybe.
3.1 Adatkezelő 1 munkavállalója és nyugdíjasa esetében 2.a)–2.e) pontok szerinti adatkezelési cél esetében – az 1.1.1.5 pont szerinti adatok kivételével – az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges;
3.2 Adatkezelő 1 és VJSZ munkavállalójával, nyugdíjasával együtt üdülő hozzátartozó és egyéb személy esetében 2.a)–2.e) pontok szerinti adatkezelési cél esetében – az 1.1.1.5 pont szerinti adatok kivételével – az adatkezelés az adatkezelő jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges;
3.3 A 2.f) és 2.g) pont szerinti adatkezelési cél esetében az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges, (2.f) pont esetében: a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 34. § (1) bekezdés; 2.g) pont esetében: a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény);
3.4 A 2.d) pont szerinti adatkezelési cél esetében az 1.1.1.5 pont szerinti adatok vonatkozásában; valamint a VJSZ munkavállalója, nyugdíjasa esetében valamennyi személyes adat tekintetében: az érintett hozzájárulását adta személyes adatainak egy vagy több célból történő kezeléséhez.
Az Adatkezelők részéről a szolgáltatást igénybe vevők azonosításához, a velük való kapcsolattartáshoz, jogosultságuk ellenőrzéséhez, a szolgáltatás nyújtásához, illetve annak meghatározásához szükséges adatok kezelésére kerül sor, ez elengedhetetlen a szolgáltatás biztosításához. Az érintett is érdekelt abban, hogy az igényelt szolgáltatást részére biztosítsák. Kedvezményes szolgáltatás esetén továbbá maga az érintett is érdekelt az ennek megállapításához szükséges adatkezelésben.
Az adatokat az Adatkezelők szabályozott környezetben, célhoz kötötten kezelik, biztosítva, hogy azokhoz csak az arra jogosultak férhessenek hozzá.
Az Adatkezelők indokolatlan késedelem nélkül, de a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatják az érintettet az alábbiak szerinti kérelem nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az adatkezelők a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatják az érintettet.
Az érintett jogait az Adatkezelő 1. felé az alábbi elérhetőségeken keresztül gyakorolhatja:levelezési cím: 1980 Budapest, Pf. 11; telefonszám: +36-1/461-6500-112-49; e-mail: udules@bkv.hu. Az érintett jogait az Adatkezelő 2. felé az alábbi elérhetőségeken keresztül gyakorolhatja:levelezési cím: 1072 Budapest, Akácfa u. 15.; telefonszám: +36/20-459-9225; e-mail: kalmanzs1@bkv.hu.
Az érintett jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon arról, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, amennyiben igen, jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon a személyes adatairól és a jelen Tájékoztató 1., 2., 5., 6., 8., 9.2-9.4., 9.6. és a 12. pontja szerinti információkról.
Az Adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére bocsátja. Az érintett által kért további másolatokért az adminisztratív költségeken alapuló, ésszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be kérelmét, az információkat széles körben használt elektronikus formában kell rendelkezésre bocsátani, kivéve, ha az érintett másként kéri.
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Figyelembe véve az adatkezelés célját, az érintett jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok kiegészítését.
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, amennyiben az alábbi indokok valamelyike fennáll:
- a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;
- hozzájáruláson alapuló adatkezelés (3.4. pont) esetén: az érintett a személyes adat kezelésére adott hozzájárulását visszavonja és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
- az érintett tiltakozik az adatkezelés ellen és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre;
- a személyes adatokat jogellenesen kezelték;
- a személyes adatokat az Adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban
előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
Az Adatkezelő a személyes adatot nem törli, amennyiben az adatkezelés szükséges:
- a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása
céljából;
- a személyes adatok kezelését előíró, Adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség teljesítésére, közérdekből vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlása keretében végzett feladat végrehajtása céljából;
- népegészségügyi területet érintő közérdek alapján;
- közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatás céljából vagy statisztikai célból, amennyiben az érintett törléshez való joga valószínűsíthetően lehetetlenné tenné vagy komolyan veszélyeztetné az adatkezelést;
- jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
- az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ebben az esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az Adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
- az adatkezelés jogellenes és az érintett ellenzi a személyes adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
- az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra az adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igényének előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez;
- az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az Adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben;
Az Adatkezelő az érintettet, akinek kérésére az adatkezelést korlátozták, az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatja.
Az Adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat a személyes adatok helyesbítéséről, törléséről, illetve kezelésének korlátozásáról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére az Adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.
Az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okból tiltakozzon a jogos érdeken alapuló személyes adatkezelése ellen. Ilyen esetekben az Adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival szemben vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
Az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa az Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az Adatkezelő, ha az adatkezelés hozzájáruláson, vagy szerződésen alapul.
Az érintett az adathordozhatósághoz való jog gyakorlása során jogosult arra, hogy – ha ez technikailag megvalósítható – kérje a személyes adatok adatkezelők közötti közvetlen továbbítását.
Amennyiben az adatkezelés az érintett hozzájárulásán alapul (3.4. pont), az érintett hozzájárulását bármikor visszavonhatja. A visszavonás nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét.
10 Adatkezelésért felelős szervezeti egység és az adatvédelmi tisztviselő elérhetőségei:
BKV Zrt. adott adatkezelési célt végrehajtó szervezeti egységei
BKV Panoráma Kft.
Név: dr. Anga László
Telefonszám: +36 (1) 461-6500/11802
11 Adatbiztonság:
Tájékoztatjuk, hogy az Adatkezelők vonatkozó belső szabályozásai, Adatkezelő 1 esetében különösen a Társasági Adatvédelmi és Adatbiztonsági Szabályzat, az Informatikai Biztonsági Szabályzat és az Iratkezelési Szabályzat útján gondoskodik a személyes adatok biztonságáról, és megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, illetve kialakítja azokat az eljárási szabályokat, melyek a GDPR, valamint az egyéb adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásához szükségesek.
Az Adatkezelők a személyes adatokat a legnagyobb körültekintéssel, szigorúan bizalmasan, csak a szolgáltatások igénybevételéhez szükséges mértékben, hozzájárulás esetén az adott személy rendelkezéseinek megfelelően kezeli. Az Adatkezelők biztosítják, hogy a kezelt személyes adat:
12 Jogorvoslat:
Az érintett a jogainak megsértése esetén bírósághoz fordulhat. A pert az érintett - választása szerint - a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindíthatja.
Az érintett jogosult a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (a továbbiakban: Hatóság) személyes adatainak kezelésével kapcsolatosan panaszt benyújtani. A Hatóságnál bejelentéssel bárki vizsgálatot kezdeményezhet arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll. A Hatóság elérhetőségei az alábbiak:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság Székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1350 Budapest, Pf.: 5.
Telefon: +3613911400
Fax: +3613911400
Az adatkezelésre vonatkozó tájékoztatást megismertem, és – amennyiben nem egyedül üdülök – vállalom, hogy azt valamennyi velem együtt üdülő hozzátartozómmal és/vagy egyéb személlyel is megismertetem.
Kelt: …………………….., ……év ........................... hónap ….. napja
.............................................................................................................................
(igénylő olvasható neve és aláírása)
□ Az adatkezelésre vonatkozó Tájékoztatót megismertem, és – amennyiben nem egyedül üdülök – vállalom, hogy azt valamennyi velem együtt üdülő hozzátartozómmal és/vagy egyéb személlyel is megismertetem, valamint az adatkezeléshez a jelen nyilatkozat aláírásával hozzájárulok.*
Kelt: …………………….., ……év ........................... hónap ….. napja
.............................................................................................................................
(igénylő olvasható neve és aláírása)
□ Az adatkezelésre vonatkozó Tájékoztatót megismertem, az 1.1.1.5 pont szerinti adatoknak a 2.d) pont szerinti célból történő kezeléséhez jelen nyilatkozat aláírásával hozzájárulok.**
Kelt: …………………….., ……év ........................... hónap ….. napja
............................................................................................................................. (érintett vagy törvényes képviselője olvasható neve és aláírása)
* csak VJSZ munkavállaló és nyugdíjas esetén kitöltendő
** csak kerekesszékes elhelyezés esetén kitöltendő